راهنمای تبدیل شدن به فریلنسر موفق

تبدیل شدن به فریلنسر موفق : راهنمای ۵ مرحله ای

مطمئنا اگر این مطلب را می خوانید به نحوی با دنیای فریلنسرها آشنا شده اید، یا فریلنسر هستید و یا قصد دارید تا به صورت فریلنسر یا آزادکار موفق فعالیت کنید.

اگر تصمیم گرفته اید که به صورت فریلنسر فعالیت کنید و کار خود را به صورت دورکاری پیش ببرید آیا نیاز است که کار رسمی و اداری خود را ترک کنید؟

عده ای این کار را اشتباه می دانند و بعضی ها خیر!

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد فریلنسر این است که افراد در خانه بنشینند و کار به دستشان برسد.

ولی واقعیت این است که باید برای آن جنگید و سخت تلاش کرد.

همانطور که لایف کندال به درستی می گوید:

“اول باید تلاش کرد. به دست آوردن هر چیزی آسان نیست. “

فریلنسری و موفق بودن در آن به معنای کار کردن است. به معنی واقعی کار کردن.

هیچ چیز مهیج، معلوم و امنی در مورد فریلنسرینگ وجود ندارد. هیچ چیز پایدار نیست، تا زمانی که آن ساخته می شود.

اما رازهای ساده ای برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق وجود دارد که در این مطلب به اشتراک گذاشته می شود.

  • تماس و شبکه سازی با اطرافیان
  • کار کردن روی برند شخصی
  • نوشتن برنامه عملی
  • تحقیق و شناسایی رقبا
  • نشان دادن خود به عنوان مربی و منتور و بدست آوردن اولین مشتری

با استفاده از این مراحل و کمی قاطعیت، افراد می توانند از محل کار خود خارج شده و در 30 روز فعالیت خود را به عنوان یک فریلنسر به راحتی شروع کنند.

اگر آنها می توانند پس تو هم می توانی.

“روزها، هفته ها و ماههای اول احتمالاً چالش برانگیز خواهد بود و احتمالاً همه چیز شخص را خواهد گرفت.”

برای اولین بار به سمت فریلنسر شدن حرکت کردن، چه باید کرد؟

آنچه که باید انجام شود و فرد را موفق کند کارهایی است که قبل از ترک کار اداری و فریلنسری انجام میشود نه بعد از آن. در واقع تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق، روزی را که کار ترک می شود، آغاز نخواهد شد، بلکه روزی شروع می شود که تصمیم بگیرید آن را به جزئی از زندگی خود تبدیل کنید.

5 مرحله تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق

1- تماس و شبکه سازی با اطرافیان

شبکه سازی فریلنسر موفق

به معنای واقعی کلمه. هر شخصی.

اولین کاری که برای تبدیل شدن به فریلنسری باید انجام داد این است که با هر شخصی که در اطراف است ارتباط برقرار کنیم و تصمیماتی که گرفته ایم را با آنها در میان بگذاریم.

در مورد زمینه کاری که قرار است در آن فعالیت کنیم توضیح دهیم و زمانی را برای ترک کار خود انتخاب کنیم.

به اطرافیان گفته شود که نیاز فوری به پروژه در زمینه کاری خود دارید تا آنها اگر با موقعیتی مواجه شدند که امکان معرفی شما بود، این کار را انجام دهند.

این بدان معنی نیست که شخص کاری نداشته یا مشغولیت کمی دارد بلکه باید همزمان، وقت های آزاد خود را سازماندهی کند و پروژه های خود را در وقت آزاد انجام دهد.

به این سه دلیل به دوستان و همکاران فعلی و قدیمی و هر آنکه در اطراف است گفته می شود که بلافاصله حاضر به فعالیت در پروژه ها هستیم:

  • کسب تجربه
  • جذب مخاطب
  • افزایش منابع

اگر قصد بر این باشد که فقط یکی از این موارد از برنامه خارج شود، دیگر راهی برای گرفتن کار و پروژه و کسب درآمد نیست.

شروع دسترسی به افراد و گسترش شبکه هرگز دیر نیست. اگر در حال حاضر فریلنسر هستید، با گسترش شبکه سازی انسانی، توسعه کار شما به مراتب فراتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید : چگونه در شبکه های اجتماعی، شبکه سازی کنیم؟

این قدم هر ساله باید تکرار شود حتی اگر یک فریلنسر موفق باشید!

باید با شبکه سازی خودتان و کارتان را در ذهن افراد تازه نگه دارید.

2- فعالیت روی برند شخصی

برندسازی شخصی فریلنسر موفق

افراد مختلف از تجارب متعددی در کار خود برخوردارند و یک شبکه انسانی در اطراف خود و برای کار خود ایجاد کرده اند، اما نمیتوانند تبلیغات کنند و یا خدمات خود را به صورت آنلاین معرفی کنند.

دلیل این امر این است که به عنوان یک فریلنسر، اشخاص برند خود هستند.

منظور چیست؟

منظورم این است که وقتی خدمات فروخته میشود، در واقع خود شخص در معرض دید قرار میگیرد.

بنابراین نحوه برخورد شخص نشان دهنده موفقیت، توانایی و حرفه ای بودن او به حساب می آید.

شخصیت و نحوه برخورد به عنوان یک فریلنسر بسیار مهم است.

اگر مردم شخصیت فرد را دوست نداشته باشند، محصول و یا خدمتی را که ارائه می دهند را نیز دوست نخواهند داشت.

بنابراین ، چگونه باید برند شخصی خودمان را به عنوان یک فریلنسر موفق بسازیم؟

بهترین راه حل شبکه های اجتماعی است! در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، توئیتر، فیس بوک ثبت نام کرده و مشخصات خود را کاملاً پر کنید، تک تک جزئیات تجربیات را باید نوشت.

هر کار مرتبطی که تا به حال انجام شده و هر موردی که می تواند جذاب باشد.

افراد باید گروه های مربوط به زمینه کاری خود را شناخته و با پرس و پاسخ نیاز ها را تشخیص داده و آنچه نیاز است به دست بیاورند.

سایت Quora برای کارشناسان یک بستر واقعی و مفید برای جذب مخاطب به حساب می آید.

پس از آن به هر رویدادی که مربوط به صنعت باشد می توان دست پیدا کرد، هزینه کرد و به آن رسید و دیوانه وار در حرکت و پیشرفت بود …

اگر وردپرس کار هستید شبکه اجتماعی و انجمن تخصصی وردپرس گپ می تواند محیطی مناسب برای شبکه سازی و برندسازی شخصی باشد.

پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات ساده ترین راه برای مشارکت افراد و سرمایه گذاری در کاری است که انجام می دهند و در حالی که قبلا می توانستند در طول یک شبانه روز 15 نفر را ملاقات کرد، به صورت آنلاین می توان 100 نفر را ملاقات کرد و با آنها به گفتگو پرداخت.

درست است که شاید، مخاطبان “سطحی” باشند و ارتباط عمیقی با آنها برقرار نکنید، اما می توان آن را به یک ارتباط هدفمند تبدیل کرد.

بنابراین ما توصیه می کنیم که به صورت آنلاین فعالیت خود را آغاز کنید، مشخص شود که چه کسی برای فرد مهم است، جهت پیشگیری از وقایع با افراد از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید، و اعمال نفوذ را برای گرفتن پروژه در جلسات حضوری صرف کنید.

اگر برند سازی آنلاین شما با جلسات حضوری تلفیق شود، یافتن پروژه به کاری نسبت آسان برای شما تبدیل خواهد شد.

اگر احساس می کنید که در زمینه کاری خود متخصص هستید حتما و بدون شک تخصص خود را به گونه ای به صورت آنلاین مطرح کنید که دیگران شما را بشناسند.

فقط بخاطر داشته باشید که اگر بلافاصله 1000 دنبال کننده توییتر یا اینستاگرام دریافت نکردید، ناامید نشوید، زیرا آنچه اهمیت دارد این است که کیفیت بسیار مهم از کمیت است.

باید به صورت متمرکز، هدفمند ارتباطات آنلاین خود را پایه ریزی کنید و در گفتگوهای آنلاین مانند یک دوست با طرف مقابل صحبت کنید.

به صورت کامل به شبکه های اجتماعی وابسته نباشید

اینکه تنها توان خود را بر روی برندسازی در شبکه های اجتماعی صرف کنید عملکرد صحیحی نیست.

باید از خانه بیرون رفت، در رویدادهای مختلف شرکت کرد، بایستی با افراد مختلف دیدار داشته باشید و توانایی های خود را به گونه ای مطرح کنید که دیگران آن را به عنوان یک ارزش برای سرمایه گذاری در نظر بگیرند.

“نیاز نیست حتما در رویدادها با همه ارتباط برقرار کنید و مانند یک سوپرمن شبکه سازی عمل کنید، کافی است که از خانه خارج شده و در رویدادهای محلی شرکت کنید و با افرادی که احساس راحتی میکنید، صحبت کرده و حتی کارت ویزیت خود را به آنها ارائه دهید”

3- نوشتن برنامه عملی

برنامه ریزی و داشتن برنامه

هرگز زمان گذاشتن برای برنامه ریزی را کم اهمیت نشمارید.

برای هر هدفی باید برنامه ریزی دقیقی مشخص شود و کار کردن به عنوان یک فریلنسر هم از این قائده مستثنا نیست.

اهداف کوتاه مدت 30 روزه، میان مدت 6 ماهه و بلند مدت یک ساله برای خود به صورت دقیق تعیین کنید اهدافی که قابلیت اجرا داشته باشند.

گاهی اوقات این اهداف می تواند جذب یک مشتری جدید در ماه جاری با استفاده از ایمیل مارکتینگ باشد و یا بعضی اوقات گسترش شبکه انسانی و یا حتی پاسخ به سوالات آنلاین.

ممکن است در این میان حتی نیاز باشد که برنامه ریزی کنید که یک روز را برای برنامه ریزی مشخص کنید!

بهتر است که تمامی مشکلات نوشته شود و مسائل پیش رو ترسیم گردد تا بتوانید به یک راه حل دست پیدا کنید.

همچنین یک برنامه شخصی از جمله نیازهای مالی، اهداف و چگونگی خرج کردن را تهیه و تنظیم کنید.

خوب است فرد بداند که آستانه تحملش به عنوان یک فریلنسر کجاست، یعنی وقتی به شخص فشار می آید (چه مالی چه کاری)، این هدف را انجام میدهد یا رها می کند.

کار کردن به عنوان یک فریلنسر موفق یک بازی سرگرم کننده نیست.

هیچ کس این مسیر را با هدف زندگی در لبه پرتگاه مالی انتخاب نمی کند. به هر حال، خوب است که چشمان خود را باز نگه داریم، حدود خود را شناخته و طبق آن برنامه ریزی جلو برویم.

افراد باید به متخصصان صنعت و حرفه خود مراجعه کرده و از آنها مشاوره بگیرند:

  • چقدر باید برای کار انرژی صرف کرد؟
  • از کجا باید مشتری ها را به بهترین وجه پیدا کرد؟
  • بستن توافق و یا قرارداد جدید چقدر دشوار است و چه مشکلاتی را پیش روی من می گذارد؟
  • چه چیزهای جدیدی را برای موفقیت بیشتر باید فرا بگیرم؟

کار کردن به عنوان فریلنسر فرصتی برای یادگیری، پیشرفت و تکمیل مهارتهای مورد نیاز افراد در این بازه زمانی است در حالی که شبکه قدرتمند از متخصصان این حوزه در حال رشد است.

4- تحقیق و توجه به رقبا

خواه با ساعت ها جستجو در رسانه های اجتماعی، یا خواندن پست های وبلاگ، ارائه خدمات به دوستان یا به طور کلی ساختن یک شبکه به هر حال می توان، تا آنجا که ممکن است اطلاعات را جذب کرد.

باید آنچه حائز اهمیت در حوزه کاری است انتخاب شود و نگاهی خوب به آنچه که رقیبان انجام میدهند، داشت و همیشه خودمان را در رقابت حفظ کنیم.

باید از رقابت محلی شروع کرد، منظور رقابت با افرادی است که در زمینه کاری شما فعالیت کرده و از نظر جغرافیایی نزدیک به شما هستند. برای یافتن رقبای محلی باید تلاش زیادی صورت گیرد.

افرادی که به دنبال یک متخصص می گردند، بانک اطلاعات مرکزی را برای یافتن فریلنسر ها ندارند. بنابراین فرد باید در زمان مناسب در مکان مناسب حضور داشته باشد.

با داشتن شخصیتی جذاب و حضور فعال در دنیای آنلاین و شبکه های اجتماعی می توان به راحتی خود را از رقیبان متمایز کنید.

“کارهایی را تحویل دهید که بهتر از هر کاری است که رقبا انجام می دهند”.

شاید تجربه افراد زیاد باشد اما وظیفه فریلنسر این است که بهتر از هر کس دیگری در زمینه خود عمل کند و کارها را به انجام برساند.

اما چگونه می توان فهمید که رقبا واقعاً چه کار انجام می دهند؟

ضرب المثلی هست که: “دوستان را نزدیک خود و دشمنان نزدیکتر نگه دارید”

این یکی از راه های بررسی وضعیت و شیوه کار کردن رقبا است، اما در دنیای فریلنسری جایی که هر آن چیزی در آن اتفاق می افتد، به هیچ وجه نمی توان دشمن داشت. بنابراین این مثال زده می شود:

“دوستان خود را نزدیک نگه داشته و با دشمنان خود دوست شوید.”

فریلنسر نباید خود را محبوس کند، تدافعی نباشد، هر آنچه را که از دانش خود می تواند به اشتراک بگذارد، تجارت خود را مبادله کند و سپس این کار را بهتر و بهتر انجام دهد.

در پایان، بسیاری از مردم از داشتن یک دوست خوشحال می شوند.

فریلنسری می تواند کمی تنهایی به همراه داشته باشد، زیرا طبق تعریف اغلب فاقد آن دسته از همکاران روزانه هستند که کارهایی را که انجام می دهند، همکاران درک کنند.

بسیاری از افراد در محیط کار خوشحال هستند که از شخصی برخوردارند که بتواند در مورد کار با آنها ارتباط برقرار کند و حتی کمی دانش و تجربه به اشتراک بگذارد.

البته خوشبختانه با کار کردن در محیط های اشتراکی می توان این مشکل را نیز برطرف کرد.

5- پیدا کردن یک مربی و بدست آوردن اولین مشتری

مربی فریلنسر

بهترین توصیه ای که در تئوری ساده و در عمل سخت است این است که:

“هیچ پلی را پشت سر خودتان خراب نکنید.”

اگر شما یک فریلنسر هستید و می خواهید در کارتان موفق باشید این نقل قول را باید در تمام مدت فعالیتتان به خاطر داشته باشید.

هر ارتباطی برای فریلنسرها یک ارتباط مهم به حساب می آید اگر چه گاهی اوقات، شاید خیلی وسوسه برانگیز باشد که به کارفرمای خود توهین کنید و یا عمل کنایه آمیزی انجام دهید اما به عنوان شخصی که اعتبار و درآمد زندگی اش از راه فریلنسری تامین می شود، انجام چنین رفتاری به نوعی غیر قابل بازگشت و جبران است.

به خصوص در پاسخ دادن به تماس های تلفنی و درخواست های پشتیبانی محتاط و دقیق عمل کنید، اگر از آن دسته از فریلنسرها هستید که پاسخ تلفن کارفرمایان را نمی دهند بدانید که بزرگترین اشتباه را در حرفه خود مرتکب می شوید.

هیچ کس از افراد چاپلوس و افرادی که مداوم دور و بر کارفرمایان و مدیران هستند و از کار آنها تعریف و تمجید می کنند خوشش نمی آید. (منظور همون … مال هست)

اما در هر صورت زمانی که تصمیم میگیرید که ماجرای زندگی خود را به عنوان فریلنسر پی بگیرید، کارفرما و شرکت شما بهترین لینک برای گرفتن پروژه و کار است.

چگونه می توان یک مربی برای خودتان پیدا کنید؟

اگر فرد، رئیسی دارد که هر چیزی را می داند، بهترین مکان برای شروع و گرفتن پروژه برقراری ارتباط دوستانه و نزدیک با آن مدیر است. در غیر این صورت مانند یک سوپرمن باید شبکه سازی کنید، برنامه عملی خود را رو کنید و ثابت کنید که می دانید چگونه مانند رقبا بایستی کار کرد.

در پایان، مربی خود شوید!

رئیس، مربی، استاد، دایی، راننده و یا افراد نزدیک شما میتوانند به شما توصیه های مفیدی کنند و در مراحل انتخاب شما تاثیر گذاشر باشند بنابراین بهتر است شخص اصلاح پذیر و انتقاد پذیری باشید، شکرگزار بوده و برای فرصت انجام کارهایی که مورد علاقه است، سخت تلاش کرد.

همانطور که ریک لوماس در پست وبلاگ خود درباره آزادسازی مالی در مدیوم نوشت:

“مردم را از دست خود نرنجانید. به یاد داشته باشید که شما یک حرفه ای هستید و به زودی رهبر شرکت خودتان خواهید بود. مانند آن رفتار کنید. “

حرف آخر

پس آخرین توصیه چیست؟ نگفته نهایی برای باز کردن درهای حرفه جدید، سبک زندگی جدید و آزادی قریب الوقوع مالی چیست؟

جواب ساده این است که چنین پاسخی وجود ندارد. هیچ راه حل و فرمول واحدی برای همه وجود ندارد.

هر کسی باید به دنبال حل پازل جلوی روی خودش برود! و درک کند که چگونه بایستی تکه های پازل را کنار هم قرار دهد تا در راه پیش روی به موفقیت برسد.

اگر به دنبال یک راه حل جادویی برای جذب مشتری و داشتن 10 ها یا حتی 100 ها مشتری و پروژه هستید، باید به شما بگوییم که چنین راه حلی وجود ندارد.

مانند همه مراحل زندگی که برای حل هر مشکل از مشکلات روابط روزمره و خانوادگی گرفته تا مشکلات دیگر، هر شخصی باید با توجه به توانایی های شخصی اش به دنبال راه حل مناسب خود باشد که برای رسیدن به آن نیاز است کمی با خودتان خلوت کنید و راه پیش روی خود را با جزئیات ترسیم نمایید.

چیزی که هر شخص را به موفقیت می رساند دانستن و شناخت توانایی هایی است که شخص می تواند با به کار گیری آنها به اهداف خود برسد.

فریلنسری و تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق چیزی است که واقعاً باید برای آن تصمیم جدی گرفته و به شدت تلاش کنید.

نتیجه ورود به دنیای فریلنسری و توانایی تحمل مشکلات و ماندن در آن شیوه زندگی و احساس آزادی است که هیچ شغل دیگری در دنیا آن را به شما نخواهد داد.

آماده باشید و طوری زندگیتان را پیش ببرید که ارزش زندگی کردن را به معنای واقعی درک کنید.

 

برای شبکه سازی و آغاز فعالیت حرفه ای به عنوان یک فریلنسر عضویت در وب سایت وردپرس گپ را به شما توصیه می کنیم. 🤗

عضویت در سایت وردپرس گپ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *