شبکه اجتماعی وردپرس گپ

۳ دلیل برای حضور در شبکه های اجتماعی متمرکز

منظور از شبکه های اجتماعی متمرکز یعنی شبکه اجتماعی های اختصاصی برای گروه های خاص یا niche social network. مثلا شبکه اجتماعی وردپرس گپ به صورت اختصاصی برای کاربران و علاقه مندان به وردپرس ایجاد شده اند تا بتوانند سوالات خود را پرسیده و با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند.

در این مقاله 3 دلیل توجه و رشد شبکه های اجتماعی اختصاصی را بیان می کنیم.

گروه‌های رسانه‌های اجتماعی فضای ایده‌آلی را برای مردم فراهم می‌کنند تا بتوانند بر اساس علایق مشترک‌شان ایجاد ارتباط و تعامل کنند.

لازم نیست بخواهید مخاطبان خود را با استفاده از محتوای بی‌ربط در برابر جریان عمومی اطلاعات، غربال کنید؛ کاربران می‌توانند بر اساس نیاز‌های خاص خود در مکالمات شرکت کنند.

گروه‌های رسانه‌های اجتماعی فرصت خوبی را به کسب‌و‌کار‌ها و برند‌ها ارائه می‌کنند تا بتوانند با آگاهی بیشتری با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنند.

این جوامع اجتماعی به کسب‌و‌کار‌ها اجازه می‌دهند تا به جای سر‌و‌کار داشتن با همه مردم، به یک گروه خاص از افراد دست پیدا کنند.

شرکت‌ها بیشتر با این گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی بزرگ مثل فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر آشنا هستند.

با این حال، چشم‌انداز جوامع اجتماعی آنلاین ثباتی ندارد و کسب‌و‌کار‌ها باید این تغییرات را تحت کنترل خود بگیرند.

در این مقاله ما 3 دلیل به شما ارائه می‌کنیم که چرا زمان آن رسیده که کسب‌و‌کار‌ها بر شبکه‌های اجتماعی متمرکز و اختصاصی تمرکز کنند.

1- پیدایش جوامع محرمانه

بیش از هر زمان دیگری، مردم به دنبال حس تعلق به جایی هستند که بتوانند خود را در آن ابراز کنند. با هم همکاری کنند و یاد بگیرند.

آن‌ها ترجیح می‌دهند با یک نوع خاص از گروه اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

در‌نتیجه شبکه‌های اجتماعی متمرکز و محدود‌تر با در‌خواست‌های بیشتری مواجه خواهند شد تا شبکه‌های اجتماعی محبوب‌تری مثل فیس‌بوک که اطلاعات عمومی‌تری را به اشتراک می‌گذارند.

رشد مقبولیت پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ‌تر در آمریکا کاهش یافته است.

بر اساس بررسی‌های مرکز تحقیقات پیو، بیش از نیمی از کاربران 18 سال به بالای فیس‌بوک، تنظیمات حریم شخصی حساب خود را در سال گذشته فعال کرده‌اند؛ 42 درصد در چک کردن حساب کاربری خود وقفه داشته‌اند؛ و 26 درصد هم این برنامه را از روی گوشی خود پاک کرده‌اند.

حذف شبکه اجتماعی فیس بوک

چنین آماری بر این مساله تاکید می‌کند که چرا مردم از پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ به سمت شبکه‌های متمرکزی متمایل شده‌اند که در آن‌ها می‌توانند با مخاطبان هم‌سلیقه و خاص‌شان ارتباط برقرار کنند.

از آن‌جایی که همه چیز را همگان دانند، تلاش برای این‌که برای همگان، همه چیز باشی بی‌فایده است؛ پس جوامع اجتماعی متمرکز، کوچک می‌مانند تا فقط در خدمت کسانی باشند که دوست دارند در آن‌جا حضور داشته باشند.

از متخصصین برنامه نویسی، طراحان سایت وردپرس، کوهنوردان و طراحان گرافیک گرفته تا علاقه‌مندان به نوشیدنی‌ها و بافندگان؛ برای همه افراد یک گروه متمرکز وجود دارد.

برخلاف انجمن‌های عمومی آنلاین، مزیت گروه‌های محرمانه در این است که کاربران خود را تشویق می‌کنند تا با دیگر افرادی که با هم علایق مشترک دارند در یک سطح خصوصی آزادانه گفت‌و‌گو کنند.

این اعتماد مضاعف، کسب‌و‌کار‌ها را قادر می‌سازد تا ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبان خود برقرار کنند و تعامل‌شان هم افزایش یابد.

2- افزایش برنامه‌های گفتگوی گروهی

بیشتر افراد به جای برقراری ارتباط از طریق برنامه‌های رسانه اجتماعی سنتی، در حال استفاده از برنامه‌های گفت‌و‌گوی گروهی هستند تا بدین وسیله علایق خود را با مزاحمت کمتری به بحث بگذارند.

اپلیکیشن ها و سایت های شبکه اجتماعی گروهی

سرو‌کله برنامه‌های متعددی پیدا شده که در میان مردمی که قصد دارند با دیگران از طریق علایق‌شان ارتباط برقرار کنند، این گروه‌ها را ایجاد می‌کند.

مثلا Capture یک برنامه گفت‌و‌گوی گروهی است که جولای گذشته منتشر شد. کاربران می‌توانند با هدف گرفتن دنیای پیرامون‌شان به وسیله دوربین خود، با افراد دیگر وارد مکالمه شوند.

حالا نوبت Capture است تا با استفاده از هوش مصنوعی، گروه‌ها و موضوعات گفت‌و‌گو را به کاربر پیشنهاد دهد.

این پیشنهادات بر اساس علایق مشترک یا مکان مشترک است. Capture هم‌چنین غریبه‌هایی با علایق مشترک را در فضای مجازی مشترک، با هم آشنا می‌کند.

این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد تا گروه‌های محرمانه خود را ایجاد کنند. علاوه بر این‌ها، برنامه کانال‌هایی را تدارک دیده تا برند‌ها بتوانند محتوای خود را تبلیغ کنند.

اواخر سال گذشته، برنامه گفت‌و‌گوی Wisdo نسخه بتای خود را منتشر کرد تا به افراد کمک کند با اشخاص دیگری که تجربه زندگی مشابهی دارند، ارتباط برقرار کنند.

این برنامه بیش از 70 انجمن در اختیار دارد که کاربران می‌توانند به آن‌ها بپیوندند و البته مخصوص افراد بالای 18 سال است.

گستردگی موضوعات این انجمن‌ها از بیماری‌ها و شکست‌های شغلی را شامل می‌شود تا چگونه برای دانشگاه آماده شویم یا خانه بخریم!

برای مثال اگر کسی متوجه شود یکی از اعضاء خانواده‌اش به سرطان مبتلا شده، Wisdo می‌تواند او را به انجمنی متصل کند که اعضاء آن همین شرایط را از سر گذرانده‌اند.

این برنامه، کاربران را تشویق می‌کند تا مشورت‌های مفید خود را به اشتراک بگذارند؛ از آن‌ها خواسته می‌شود یک گاه‌شمار ایجاد کنند که تجربیات زندگی‌شان را به صورت مرحله‌ای نشان می‌دهد.

Wisdo بر اساس این مرحله‌ها، یک طرح کلی از تجربیات زندگی را ایجاد می‌کند.

در نهایت برنامه‌های گفت‌و‌گوی جمعی مثل Capture و Wisdo کاربرانی را جذب می‌کنند که به دنبال تعاملات هدف‌مند‌تری هستند تا چیز‌هایی که ممکن است در انجمن‌ها عمومی پیدا کنند.

شبکه اجتماعی وردپرس گپ

ما نیز به عنوان یک تیم کوچک وب سایت شبکه اجتماعی وردپرس گپ را برای راحتی کاربران و متخصصین وردپرس در پیدا کردن یکدیگر و به اشتراک گذاری تفکرات و موفقیت هایشان ایجاد کرده ایم.

کاربران می توانند در این جا پس از عضویت در گروه های مختلف به گفتگو و پرسش سوالات تخصصی خود بپردازند و یا برای کسب و کار خودشان آگهی رایگان ارسال کنند.

آشنایی بیشتر با شبکه اجتماعی وردپرس گپ

3- دسترسی به مخاطبان هدف به شکل عمیق‌تر

چت عمیق شبکه اجتماعی وردپرس گپ

این که شبکه‌های رسانه اجتماعی مثل فیس‌بوک و توئیتر میلیون‌ها کاربر دارند، لزوما به این معنا نیست که برای هر محصول یا خدماتی، بهترین شبکه هستند.

تلاش‌های بازاریابی بسیاری از برند‌ها زمانی موثر‌تر است که با دایره محدود‌تری از مخاطبان ارتباط داشته باشند؛ مثلا چند صد نفر که علایق مشابهی دارند.

با محبوبیت شبکه‌های متمرکز خصوصی و برنامه‌های گفت‌و‌گوی گروهی، برند‌ها اکنون این فرصت را دارند که با مخاطبان هدف خود به شکل عمیق‌تری ارتباط برقرار کنند.

هرچه مخاطب هدف آن‌ها محدود‌تر باشد، نرخ تبدیل آن‌ها نیز می‌تواند بیشتر شود.

گروه‌های رسانه اجتماعی، فرصت بزرگی برای بازاریابی فراهم می‌کنند؛ اما برند‌هایی که روی شبکه‌های اجتماعی متمرکز متمرکز می‌شوند، می‌توانند شانس دستیابی به مخاطبان هدف را به طور قابل توجهی افزایش دهند و به شکل موثر‌تری با اعضاء گروه‌ها ارتباط برقرار کنند.

همین امروز در شبکه اجتماعی وردپرس گپ عضو شوید تا به عنوان یک عضو فعال در دنیای وردپرس دیده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *